پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261837
تعيين فرصت يک هفته‌اي براي رفع مشکل متقاضيان تسهيلات ساخت مسکن
تاریخ انتشار : 1402/04/18 09:03:50
نمایش : 527
رئيس جمهور به بانک مرکزي دستور داد ظرف يک هفته آينده مشکل آن دسته از متقاضياني که موفق به دريافت تسهيلات ساخت مسکن نشده‌اند را بررسي و در جهت رفع آن اقدام کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛، آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي رئيس‌جمهور در جلسه شوراي عالي مسکن که پيش از ظهر امروز شنبه برگزار شد،‌ ضمن ابراز خرسندي از اقدام بنياد مسکن براي احداث 250 هزار مسکن روستايي، بر تسريع در روند تکميل و واگذاري پروژه‌هاي نهضت ملي مسکن تأکيد کرد.

وي با بيان اينکه پرداخت به‌موقع تسهيلات، از جمله عوامل مهم و تسريع‌کننده ساخت مسکن است ، روند پرداخت اين تسهيلات با نقطه مطلوب را فاصله‌دار دانست و بر اهتمام بيشتر بانک‌ها و نظارت پيگيري بانک مرکزي در اين زمينه تأکيد کرد.
رئيس‌جمهور همچنين به بانک مرکزي دستور داد ظرف يک هفته آينده مشکل آن دسته از متقاضياني که موفق به دريافت تسهيلات ساخت مسکن نشده‌اند را بررسي و در جهت رفع آن اقدام کند.

رئيسي کاهش نرخ سود بانکي تسهيلات مسکن از 23 درصد به 18 درصد را اقدامي مثبت اما ناکافي دانست و گفت: نظام بانکي بايد با متقاضيان براي بازپرداخت اين تسهيلات همکاري بيشتري داشته باشند.

وي همچنين  با اشاره به برخي ناهماهنگي‌ها در دستگاه‌هاي دولتي در اجراي «طرح هادي» وزارت کشور و وزارت اقتصاد را مکلف کرد با همکاري بنياد مسکن مشکل را بررسي و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

رئيسي ضمن تاکيد به استانداران براي پيگيري تحقق تصميمات شوراي عالي مسکن، روند واگذاري زمين به متقاضيان در قالب طرح جواني جمعيت را قابل قبول دانست و ابراز اميدواري کرد با واگذاري 70 هزار قطعه زمين ديگر تا آخر امسال تعهدات دولت در اين طرح تحقق يابد.

نظارت موثر اتحاديه مشاورين املاک بر عملکرد منضبط بنگاه‌هاي معاملاتي، ايجاد سازوکاري مؤثر و کارآمد براي تعيين تکليف زمين‌هاي بلااستفاده جهت بکارگيري در طرح جهش توليد و مسکن، بررسي نياز کشور به سيمان و فولاد براي توليد مسکن و برنامه ريزي براي تأمين آن از سوي وزارت صمت تا 10 روز آينده و همکاري بيشتر مسئولان استاني براي افزايش سرعت ساخت مسکن در بافت‌هاي فرسوده از ديگر توصيه‌هاي رئيس‌جمهور در جلسه امروز شوراي‌عالي مسکن بود.

رئيسي در ابتداي اين نشست با تقدير از حضور معنادار و حماسه‌ساز مردم ولايي، با بصيرت و متدين در جشن پرشکوه عيد غدير اين حضور را جلوه‌اي از انسجام، نشاط ملي و ولايتمداري ملت ايران دانست و از همه دست‌اندرکاران برپايي اين جشن باشکوه نيز تشکر کرد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html